Tefal SV8152 Express Vision SV8152 stoomgenerator - Reviews

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 15 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Tefal SV8152 Express Vision SV8152 stoomgenerator op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,3

r********@g******** 25-03-2024

Ik heb deze tefal stoomgenerator 2 weken geleden gekocht.

Het is een mooi en goed strijkijzer.
Alleen jammer dat al na 2 weken al weer kalk spuit. En dat geeft lelijke plekken op het wasgoed.

Ik strijk wel veel maar dat moet toch niet kunnen.

m*****@p******** 10-01-2024

Tefal een prima stoomgenerator

een geweldig product en voor mij het enige merk dat goed is in stoomgenerators. Het strijken voelt ligt aan. Het water vullen gaat super eenvoudig. Bedieningsgemak is zeker wel goed bij Tefal. Mooie kleur en niet te zwaar. Ik ga er volop van genieten en laat het strijken maar komen hahahaha.

Pluspunten

• gladde zool
  • makkelijk water vullen
  • snel op temperatuur
  • veel stoomkracht

Minpunten

• oprollen van snoer zit er niet meer op

m*************@g******** 26-10-2023

Top product zo als we gewend zijn van Tefal

Omdat ik ook een stoomgenerator had van Tefal wat me erg beviel. Nu de nieuwe model wat nog beter en snelle werkt. En natuurlijk verlichting op de punt en de temperatuur zelf regelt Een dikke 10 er voor .
Mijn registratienummer is: 3427301
Gr Martin

Pluspunten

• Zelf regelen van temperatuur
  • Verlichting op de punt
  • Stoom mooi rustig
  • Dat die automatisch uit schakelt
  • En grote waterreservoir heb

Minpunten

• hoe het apparaat de temperatuur regelt

m**r@g**l.com 12-10-2023

fijne stoomgenerator

Ik heb hem nog niet zo lang dus geen lange ervaring maar ik had een behoorlijke berg strijkgoed expres opgespaard zodat ik deze meteen goed kon gebruiken. Ik heb deze generator gekozen op basis van reviews en goede ervaringen met Tefal. Meteen merkte ik al dat het een stuk lichter strijkt dan mijn vorige stoomstrijkijzer. Maakt veel minder geluid en hij strijkt ook een stuk gladder dan mijn vorige Philips. Wat ook heel fijn is, is dat ik hem niet meer in hoef te stellen op verschillende stoffen. Ik kan gewoon in 1x door met strijken van alle stoffen door elkaar. Wat voor mij wel nog even lastig is, maar dat is misschien nieuwigheid of handigheid, is dat de waterreservoir er niet heel gemakkelijk uitgaat. En het dikke snoer is ook even wennen. Maar al met al ben ik heel blij met mijn aankoop. Ik doe er zelf al gefilterd water in zodat er niet of niet veel kalk in zal komen.

Pluspunten

• licht in gewicht
  • strijkbout zelf niet zo groot
  • strijkt glad
  • groot waterreservoir
  • niet steeds afstellen voor verschillende stoffen

Minpunten

• waterreservoir lastig te openen

c**t@c**y.net 27-09-2023

betrouwbaar en lange levensduur

Na 12 jaar trouwe dienst van onze vorige stoomstrijkijzer van Tefal, hebben wij direct weer voor een nieuwe gekozen, de SV8152 voldoet volledig aan onze verwachtingen, het stomen gaat nog prettiger omdat deze beter over het ijzer verdeeld is, en de instellingen zijn duidelijk, en de Ledverlichting is een aanwinst. Ook het grote waterreservoir is prettig in dagelijks gebruik. een prima keuze

DaniëlG84 15-06-2023

Een uitstekend stoomstrijkijzer “(gesponsord)”

Dit is een heel goede stoomstrijkijzer, waarbij we ook nog eens 25 euro cashback terugkregen (ten tijde dat wij hem kochten). Hij is licht. Je kan het LED licht uit en aan doen naar gelang van jouw behoefte. De stoomdruk is heel goed voor allerlei verschillende soorten stof. Voorheen hadden wij een Phillips stoomstrijkijzer waarbij we om de zoveel tijd antikalk korrels moesten gebruiken (die niet goedkoop waren en niet makkelijk te vinden) , maar bij deze heb je dat gelukkig niet nodig. Ook past hij goed op een normale strijkplank. En Hij warmt heel snel op. In ons oogpunt is TEFAL beter dan Phillips.

Pluspunten

• Hij is licht
  • Past op elke strijkplank
  • Zeer goede druk

Minpunten

• Soms moeizaam het waterreservoir te openen

nicole46 24-01-2023

fijne stoomgenerator

Ik had een stoomgenerator van een ander merk maar deze is net wat beter/makkelijker in gebruik. De grote watertank is erg fijn zo hoef je niet telkens bij te vullen. Wat ook fijn is dat het strijkijzer vastgemaakt kan worden zodat je het makkelijker weg kan zetten. Enig minpuntje is de kleur maar dat valt in het niet bij de werking van het apparaat.
De stoom is goed en maakt dat de strijk zo is weg gewerkt.

Pluspunten

• licht in gebruik
  • groot waterreservoir

Minpunten

• kleur

rickk86 23-01-2023

Fijn stroomstrijkijzer, stil in gebruik

Onze vorige stoomgenerator van een concurrent was in verhouding met deze een stuk groter, dus alleen dat al is een win!
Behalve de ideale watertank die je er ook nog eens uit kan halen, is deze ook zeer stil in gebruik en daarnaast ook krachtig qua stoom.
Vooral deze stilte is heel fijn, als je savonds staat te strijken met de tv op de achtergrond, dan hoor je ten minste alles ;-)
Het opwarmen gaat snel, en de 2 verschillende standen zijn ook een uitkomst, niet altijd wil je met veel stoomkracht bepaalde kleding strijken. De houder voor het ijzer vast te zetten is erg fijn in gebruik. Met een simpele handeling vergrendel je het ijzer zodat hier niks mee kan gebeuren. al met al een fijn apparaat en deze zal zeker nog veel getest gaan worden de komende tijd!

Pluspunten

• stil
  • afneembaar waterreservoir
  • compact

r***********@h********** 22-01-2023

Top product

Wat een top product. Aangezien ik alles strijk heb ik dit apparaat met grote regelmaat nodig. Hij is snel warm, geeft een grote hoeveelheid stoom, is licht van gewicht, ligt lekker in de hand en glijdt soepel over de kleding. In eerste instantie was ik verbaasd over het led lampje voorop het apparaat maar eigenlijk is het verdomd handig en heeft wel degelijk een functie. De grote van het water reservoir is prima en zorgt ervoor dat je niet al te vaak hoeft bij te vullen. Ik had mijn bedenkingen over de stugheid van de slang maar dit valt erg mee. Is er dan ook een negatief punt ?? ja .... als ik er 1 moet noemen dan is het wel de kleur. Erg jammer dat er voor deze kleur is gekozen maar dit is iets persoonlijks.

Pluspunten

• Snel op temperatuur
  • licht van gewicht
  • groot water reservoir

Minpunten

• kleur

Capes 20-01-2023

Mooie, ergonomische, handige stoomgenerator. Prima keuze.

Mijn 1e indruk na het openen van de doos was dat het design mooi is. De kleur en de vorm van deze Tefal stoomgenerator zijn prachtig. Het waterreservoir van 1,8L is afneembaar wat het zeer makkelijk maakt om hem snel en zonder knoeien weer te vullen.

Met een vol waterreservoir kan je ongeveer 2 ladingen wasgoed weg strijken, uiteraard wel afhankelijk hoe vaak en hoelang je de stoom gebruikt. De Tefal Express Vision SV8152 heeft een continue stoomproductie tot wel 130 g/min., een stoomstoot van 480 g/min en met de stoomdruk van 6,9bar krijg je heel eenvoudig de hardnekkige kreukels en vouwen eruit.

Een klein nadeel wat ik ontdekt heb is dat als je de stoomknop los laat het een aantal seconden duurt voordat de stoom daadwerkelijk stopt. Daar moest ik wel aan wennen maar eerlijk went het ook snel door tijdig de knop los te laten. Het opwarmen van het water duurt ongeveer 2 minuten, zodra deze opgewarmd is gaat er een geluidsignaal af.

Met deze stoomgenerator heb je geen risico op brandplekken vanwege de no-setting technologie. Je zet hem op 1 stand en je kan nylon net zo makkelijk strijken als spijkerbroeken e.d., super handig.

Minpunt wat ik recentelijk heb ervaren is dat nu na 6 lange strijkbeurten bij de eerste stoom kalkspetters meekomen! Dat is erg vervelend aangezien dat vlekken in je kleding kan opleveren. Je moet daar rekening mee houden bij het beginnen met strijken. Dit is voor mij persoonlijk wel een tegenvaller bij dit product maar goed als je het weet kan je er rekening mee houden. Ik had meer verwacht van de kalkverzamelaar dat dit hiermee niet zou voorkomen.

Er is een eco-stand, hiermee bespaar je tot 30% meer energie, ook altijd handig in de tijd van hoge energieprijzen ;-).

Er is een LED-lampje op de punt van het strijkijzer, deze gaat automatisch aan zodra de strijkijzer aan staat. Erg handig om de kreukels goed te zien ook in een wat minder goed verlichte omgeving.

De Tefal Express Vision SV8152 ligt erg fijn in de hand omdat deze heel licht is. Dat zorgt ervoor dat je minder snel vermoeide armen hebt bij veel strijkwerk en ook zeer geschikt voor mensen met medische klachten.

Tot nu toe bevalt de Tefal Express Vision SV8152 mij heel goed, gebaseerd op de prijs en de plus-/minpunten.

Pluspunten

• Licht van gewicht
  • No setting technologie
  • Groot waterreservoir

Minpunten

• Snel kalkvorming

2magic2 20-01-2023

Super stoom generator van Tefal

De stoom generator is snel geleverd. Dezelfde dag in gebruik genomen. Alles is netjes ingepakt. De handleiding is duidelijk. De stoom is in 3 standen te regelen. De was hadden we al hiervoor klaar liggen. Strijken gaat super snel en makkelijk. Er komt veel stoom uit. Tefal is echt aan te bevelen. Je moet wel een goede stevige strijkplank hebben voor beide onderdelen. Strijken is nu veel makkelijker en niet meer iets wat je gaat uitstellen. Top Apparaat!

Pluspunten

• veel stoom
  • strijkt goed

Minpunten

• groot , je strijkplank dient stevig te zijn

Lonneke24 19-01-2023

Fijn apparaat, maakt strijken makkelijker!

Het apparaat is degelijk, maar tegelijkertijd heel makelijk te hanteren, want hij is niet zwaar. De watertank is eraf te halen zodat het vullen makkelijker wordt. Het was wel iets makkelijker geweest als het gat om te vullen op een andere plek zat, maar dat is een kleinigheid. Er zit een goede klem die over de voorkant van de strijkbout te schuiven is, waardoor hij er niet zomaar af kan vallen. Ook zit er onderop een klem die de mogelijkheid bied om het apparaat veilig en handig op te bergen. Daarnaast is er ruimte om het snoer in op te bergen en een ruimte voor de slang. Die had iets groter gemogen, maar voldoet. Het apparaat heeft verschillende standen: eco, normaal en voor dikkere kleding. Ideaal! Ook de mogelijkheid om het apparaat gemakkelijk te ontkalken is aanwezig. Het apparaat warmt vlot op. Het geeft voldoende stoom. Af en toe geeft hij alleen wat natte strepen wanneer er te veel water uit een stoomgaatje komt. De verlichting in de punt maakt het strijken bij wat minder licht echt gemakkelijker. Al met al een prima apparaat en verademing ten opzichten van een meet basic model wat ik eerst gebruikte. Je betaald er wat meer voor, maar dat is het wat mij betreft dubbel en dwars waard!

Pluspunten

• Afneembaar waterreservoir
  • Strijkbout goed vast te zetten op onderstel
  • Eco -normaal- dikke kleding stand
  • Ledlampje in de punt wat aan en uit te zetten is

Minpunten

• Druppelt soms bij stoomfunctie
  • Wat moeite met prints

RinaH 19-01-2023

Echte aanrader

Prettig in gebruik. Groot reservoir waardoor je niet tussentijd hoeft bij te vullen bij een grote berg strijkgoed. Ledlicht is super handig omdat het langs de stof scheert waardoor je de kreukels goed ziet als ze er nog zitten. Strijkijzer is licht omdat er geen waterreservoir in weggewerkt zit. Met een geluidje en met een knipperlicht weet je of je apparaat klaar is voor gebruik. Gaat automatisch uit als je hem niet gebruikt dus heel veilig.

Pluspunten

• licht in gebuik
  • krachtige stoomgenerator
  • groot waterreservoir
  • fris kleurtje
  • ledverlichting

Minpunten

• strijkplank voor stoomgenerator aangeschaf

Nickos848 17-01-2023

Soepel strijken met deze stoomgenerator

Voorheen gebruikte ik een stoomgenerator van een ander merk. De Tefal stoomgenerator geeft minder stoom per keer, maar strijkt soepeler (ik denk dat het komt door de teflon zool). Ook is het prettig dat je het ijzer makkelijk kunt neerzetten en niet elke keer hoeft terug te plaatsen op de generator. Het led lampje op het ijzer is een gimmick. Zeker handig is dat je het ijzer kunt vergrendelen op de generator waardoor je deze makkelijk kunt verplaatsen.

Pluspunten

• Makkelijk op te bergen
  • Licht in gebruik

Minpunten

• Kostbaar (duur)
  • Minder krachtige stoom dan verwacht

Froske 16-01-2023

Super apparaat!

Deze stoomgenerator van Tefal is HET juiste product als je op zoek bent naar een goed strijkijzer en stoomgenerator in 1. Het apparaat is vrij groot, mede door de grote watertank. Wat kleur betreft had ik persoonlijk een meer neutrale kleur gekozen maar verder prima. Voelt allemaal degelijk aan. Er zit een speciale haak aan het station waarmee je het strijkijzer kan bevestigen zodat deze niet per ongeluk van het station af valt. Heel handig en veilig! De machine warmt vrij snel op en produceert een hoop stoom! Ik heb dit eerder niet meegemaakt bij andere machines. Het strijken gaat vervolgens ook heel gemakkelijk en snel. Strijken wordt met dit apparaat echt een plezier! Tefal levert met dit apparaat echt een kwaliteitsproduct af waarmee je gemakkelijk zowel kunt stomen als strijken!